Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (20)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 20 )
Starszy specjalista pracy socjalnej - koordynator
Oświęcim
Wygasła: 30.09.2022
Umowa o pracę na czas określony
Obowiązki:
Organizowanie oraz koordynowanie pracą Sekcji PS.3
nadzór i kontrola realizacji zadań przez:
1) Kierowanie pracą Sekcji PS.3 i organizowanie pracy pracowników Sekcji oraz dbałość o jej prawidłowe funkcjonowanie;
2) Nadzór nad prawidłową realizacją działań na rzecz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
3) Nadzór i koordynacja nad realizacją zadań asystenta rodziny wynikających z ustawy z dnia 04.11.2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem;
4) Nadzór nad realizacją zadań Sekcji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie
w tym nad zapewnieniem obsługi administracyjno technicznej Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego ds Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim;
5) Nadzór nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji Sekcji
w tym także przygotowywaniem oraz sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej związanej z pracą Sekcji PS.3;
6) Świadczenie pracy socjalnej
w tym specjalistycznej w środowisku osób dotkniętych przemocą w rodzinie lub zagrożonych tym zjawiskiem oraz w środowisku rodzin z
trudnościami opiekuńczo wychowawczymi;
7) Nadzór nad prowadzeniem Klubu Wolontariatu;
8) Udzielanie urlopów oraz zwolnień od pracy przy zachowaniu ciągłości pracy Sekcji PS.3;
9) Współpraca z innymi działami MOPS
instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzonych spraw;
10) Realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych na terenie miasta Oświęcim;
11) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie przepisów prawnych z zakresu powierzonych obowiązków i obowiązków wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych oraz aktów wewnętrznych (zarządzeń
postanowień
instrukcji itp.) wydawanych przez Dyrektora MOPS w Oświęcimiu;
12) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie ustalonych norm porządkowych oraz regulaminu pracy;
13) Prowadzenie strony internetowej w ramach zadań Sekcji;
14) Realizowanie zadań
w tym również z zastosowaniem udzielonych upoważnień (pełnomocnictw);
15) Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
16) Przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych;
17) Przestrzeganie tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywanym zakresem czynności
a objętych ochroną na mocy odrębnych przepisów;
18) Przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych;
19) Podejmowanie działań zmierzających do usprawnienia organizacji
metod i form pracy Sekcji;
20) Ustalanie
aktualizowanie zakresów czynności dla podległych pracowników;
21) Wnioskowanie o udzielenie upoważnień i ich aktualizacja dla pracowników Sekcji;
22) Wykonywanie czynności administracyjno-technicznych w Sekcji;
23) Dbanie o mienie pracodawcy;
24) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych powierzonego mienia będącego na stanie komórki organizacyjnej;
25) Sporządzanie okresowej oceny podległych pracowników;
26) Przestrzeganie zasad etyki zawodowej;
27) Wykonywanie innych poleceń i obowiązków wynikających z zarządzeń
decyzji
postanowień
instrukcji i norm porządkowych związanych z działalnością MOPS;
28) Pełnienie zastępstwa innych pracowników Sekcji
Do podstawowego zakresu obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy należeć będzie realizacja zadań pracownika socjalnego wynikających z ustawy o pomocy społecznej
w tym:
a) praca socjalna oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki w powierzonym terenie
b) dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń
c) udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej
w tym przyjmowanie wniosków dotyczących ustalenia uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej.
2) Świadczenie pracy socjalnej w środowisku
w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki
ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy domowej.
3) Dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
4) Kontrola prawidłowości realizacji świadczeń z pomocy społecznej.
5) Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
6) Pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje
państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
7) Diagnozowanie
poradnictwo
konsultowanie w zakresie problemów związanych z przemocą domową.
8) Prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami
w których występuje problem przemocy
mającej na celu umożliwienie osobom doświadczającym przemocy
przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych
w tym praca ze osobami doświadczającymi przemocy oraz osobami stosującymi przemoc
jak również podejrzanymi o stosowanie przemocy.
9) Współpraca z Miejskim Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim.
10) Współuczestniczenie w inspirowaniu
opracowaniu
wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na
podniesieniu jakości życia
Organizowanie oraz koordynowanie pracą Sekcji PS.3
nadzór i kontrola realizacji zadań przez:
1) Kierowanie pracą Sekcji PS.3 i organizowanie pracy pracowników Sekcji oraz dbałość o jej prawidłowe funkcjonowanie;
2) Nadzór nad prawidłową realizacją działań na rzecz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
3) Nadzór i koordynacja nad realizacją zadań asystenta rodziny wynikających z ustawy z dnia 04.11.2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem;
4) Nadzór nad realizacją zadań Sekcji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie
w tym nad zapewnieniem obsługi administracyjno technicznej Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego ds Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim;
5) Nadzór nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji Sekcji
w tym także przygotowywaniem oraz sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej związanej z pracą Sekcji PS.3;
6) Świadczenie pracy socjalnej
w tym specjalistycznej w środowisku osób dotkniętych przemocą w rodzinie lub zagrożonych tym zjawiskiem oraz w środowisku rodzin z
trudnościami opiekuńczo wychowawczymi;
7) Nadzór nad prowadzeniem Klubu Wolontariatu;
8) Udzielanie urlopów oraz zwolnień od pracy przy zachowaniu ciągłości pracy Sekcji PS.3;
9) Współpraca z innymi działami MOPS
instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzonych spraw;
10) Realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych na terenie miasta Oświęcim;
11) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie przepisów prawnych z zakresu powierzonych obowiązków i obowiązków wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych oraz aktów wewnętrznych (zarządzeń
postanowień
instrukcji itp.) wydawanych przez Dyrektora MOPS w Oświęcimiu;
12) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie ustalonych norm porządkowych oraz regulaminu pracy;
13) Prowadzenie strony internetowej w ramach zadań Sekcji;
14) Realizowanie zadań
w tym również z zastosowaniem udzielonych upoważnień (pełnomocnictw);
15) Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
16) Przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych;
17) Przestrzeganie tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywanym zakresem czynności
a objętych ochroną na mocy odrębnych przepisów;
18) Przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych;
19) Podejmowanie działań zmierzających do usprawnienia organizacji
metod i form pracy Sekcji;
20) Ustalanie
aktualizowanie zakresów czynności dla podległych pracowników;
21) Wnioskowanie o udzielenie upoważnień i ich aktualizacja dla pracowników Sekcji;
22) Wykonywanie czynności administracyjno-technicznych w Sekcji;
23) Dbanie o mienie pracodawcy;
24) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych powierzonego mienia będącego na stanie komórki organizacyjnej;
25) Sporządzanie okresowej oceny podległych pracowników;
26) Przestrzeganie zasad etyki zawodowej;
27) Wykonywanie innych poleceń i obowiązków wynikających z zarządzeń
decyzji
postanowień
instrukcji i norm porządkowych związanych z działalnością MOPS;
28) Pełnienie zastępstwa innych pracowników Sekcji
Do podstawowego zakresu obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy należeć będzie realizacja zadań pracownika socjalnego wynikających z ustawy o pomocy społecznej
w tym:
a) praca socjalna oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki w powierzonym terenie
b) dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń
c) udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej
w tym przyjmowanie wniosków dotyczących ustalenia uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej.
2) Świadczenie pracy socjalnej w środowisku
w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki
ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy domowej.
3) Dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
4) Kontrola prawidłowości realizacji świadczeń z pomocy społecznej.
5) Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
6) Pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje
państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
7) Diagnozowanie
poradnictwo
konsultowanie w zakresie problemów związanych z przemocą domową.
8) Prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami
w których występuje problem przemocy
mającej na celu umożliwienie osobom doświadczającym przemocy
przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych
w tym praca ze osobami doświadczającymi przemocy oraz osobami stosującymi przemoc
jak również podejrzanymi o stosowanie przemocy.
9) Współpraca z Miejskim Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim.
10) Współuczestniczenie w inspirowaniu
opracowaniu
wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na
podniesieniu jakości życia
Organizowanie oraz koordynowanie pracą Sekcji PS.3
nadzór i kontrola realizacji zadań przez:
1) Kierowanie pracą Sekcji PS.3 i organizowanie pracy pracowników Sekcji oraz dbałość o jej prawidłowe funkcjonowanie;
2) Nadzór nad prawidłową realizacją działań na rzecz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
3) Nadzór i koordynacja nad realizacją zadań asystenta rodziny wynikających z ustawy z dnia 04.11.2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem;
4) Nadzór nad realizacją zadań Sekcji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie
w tym nad zapewnieniem obsługi administracyjno technicznej Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego ds Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim;
5) Nadzór nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji Sekcji
w tym także przygotowywaniem oraz sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej związanej z pracą Sekcji PS.3;
6) Świadczenie pracy socjalnej
w tym specjalistycznej w środowisku osób dotkniętych przemocą w rodzinie lub zagrożonych tym zjawiskiem oraz w środowisku rodzin z
trudnościami opiekuńczo wychowawczymi;
7) Nadzór nad prowadzeniem Klubu Wolontariatu;
8) Udzielanie urlopów oraz zwolnień od pracy przy zachowaniu ciągłości pracy Sekcji PS.3;
9) Współpraca z innymi działami MOPS
instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzonych spraw;
10) Realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych na terenie miasta Oświęcim;
11) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie przepisów prawnych z zakresu powierzonych obowiązków i obowiązków wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych oraz aktów wewnętrznych (zarządzeń
postanowień
instrukcji itp.) wydawanych przez Dyrektora MOPS w Oświęcimiu;
12) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie ustalonych norm porządkowych oraz regulaminu pracy;
13) Prowadzenie strony internetowej w ramach zadań Sekcji;
14) Realizowanie zadań
w tym również z zastosowaniem udzielonych upoważnień (pełnomocnictw);
15) Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
16) Przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych;
17) Przestrzeganie tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywanym zakresem czynności
a objętych ochroną na mocy odrębnych przepisów;
18) Przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych;
19) Podejmowanie działań zmierzających do usprawnienia organizacji
metod i form pracy Sekcji;
20) Ustalanie
aktualizowanie zakresów czynności dla podległych pracowników;
21) Wnioskowanie o udzielenie upoważnień i ich aktualizacja dla pracowników Sekcji;
22) Wykonywanie czynności administracyjno-technicznych w Sekcji;
23) Dbanie o mienie pracodawcy;
24) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych powierzonego mienia będącego na stanie komórki organizacyjnej;
25) Sporządzanie okresowej oceny podległych pracowników;
26) Przestrzeganie zasad etyki zawodowej;
27) Wykonywanie innych poleceń i obowiązków wynikających z zarządzeń
decyzji
postanowień
instrukcji i norm porządkowych związanych z działalnością MOPS;
28) Pełnienie zastępstwa innych pracowników Sekcji
Do podstawowego zakresu obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy należeć będzie realizacja zadań pracownika socjalnego wynikających z ustawy o pomocy społecznej
w tym:
a) praca socjalna oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki w powierzonym terenie
b) dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń
c) udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej
Pracownik socjalny w Dziale Pomocy Środowiskowej, Sekcja Specjalistycznej Pracy Socjalnej i Profilaktyki Społecznej
Oświęcim
Wygasła: 12.08.2022
Umowa o pracę na czas określony
Obowiązki:
1) Obsługa klienta
w tym przyjmowanie wniosków dotyczących ustalenia uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej.
2) Świadczenie pracy socjalnej w środowisku
w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki
ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy domowej.
3) Dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
4) Kontrola prawidłowości realizacji świadczeń z pomocy społecznej.
5) Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
6) Pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje
państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
7) Diagnozowanie
poradnictwo
konsultowanie w zakresie problemów związanych z przemocą domową.
8) Prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami
w których występuje problem przemocy
mającej na celu umożliwienie osobom doświadczającym przemocy
przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych
w tym praca ze osobami doświadczającymi przemocy oraz osobami stosującymi przemoc
jak również podejrzanymi o stosowanie przemocy.
9) Współpraca z Miejskim Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim.
10) Współuczestniczenie w inspirowaniu
opracowaniu
wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na
podniesieniu jakości życia
tłumaczenia ustne oraz pisemne nieprzysięgłe (np. informacje
ogłoszenia) z zakresu języka ukraińskiego obejmujące tłumaczenia z języka polskiego na język ukraiński oraz z języka ukraińskiego na język polski na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu
od 20 PLN
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Starszy specjalista pracy socjalnej - koordynator
Oświęcim
Wygasła: 31.08.2022
Umowa o pracę na czas określony
Obowiązki:
Organizowanie oraz koordynowanie pracą Sekcji PS.3
nadzór i kontrola realizacji zadań przez:
1) Kierowanie pracą Sekcji PS.3 i organizowanie pracy pracowników Sekcji oraz dbałość o jej prawidłowe funkcjonowanie;
2) Nadzór nad prawidłową realizacją działań na rzecz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
3) Nadzór i koordynacja nad realizacją zadań asystenta rodziny wynikających z ustawy z dnia 04.11.2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem;
4) Nadzór nad realizacją zadań Sekcji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie
w tym nad zapewnieniem obsługi administracyjno technicznej Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego ds Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim;
5) Nadzór nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji Sekcji
w tym także przygotowywaniem oraz sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej związanej z pracą Sekcji PS.3;
6) Świadczenie pracy socjalnej
w tym specjalistycznej w środowisku osób dotkniętych przemocą w rodzinie lub zagrożonych tym zjawiskiem oraz w środowisku rodzin z
trudnościami opiekuńczo wychowawczymi;
7) Nadzór nad prowadzeniem Klubu Wolontariatu;
8) Udzielanie urlopów oraz zwolnień od pracy przy zachowaniu ciągłości pracy Sekcji PS.3;
9) Współpraca z innymi działami MOPS
instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzonych spraw;
10) Realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych na terenie miasta Oświęcim;
11) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie przepisów prawnych z zakresu powierzonych obowiązków i obowiązków wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych oraz aktów wewnętrznych (zarządzeń
postanowień
instrukcji itp.) wydawanych przez Dyrektora MOPS w Oświęcimiu;
12) Znajomość
przestrzeganie i stosowanie ustalonych norm porządkowych oraz regulaminu pracy;
13) Prowadzenie strony internetowej w ramach zadań Sekcji;
14) Realizowanie zadań
w tym również z zastosowaniem udzielonych upoważnień (pełnomocnictw);
15) Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
16) Przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych;
17) Przestrzeganie tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywanym zakresem czynności
a objętych ochroną na mocy odrębnych przepisów;
18) Przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych;
19) Podejmowanie działań zmierzających do usprawnienia organizacji
metod i form pracy Sekcji;
20) Ustalanie
aktualizowanie zakresów czynności dla podległych pracowników;
21) Wnioskowanie o udzielenie upoważnień i ich aktualizacja dla pracowników Sekcji;
22) Wykonywanie czynności administracyjno-technicznych w Sekcji;
23) Dbanie o mienie pracodawcy;
24) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych powierzonego mienia będącego na stanie komórki organizacyjnej;
25) Sporządzanie okresowej oceny podległych pracowników;
26) Przestrzeganie zasad etyki zawodowej;
27) Wykonywanie innych poleceń i obowiązków wynikających z zarządzeń
decyzji
postanowień
instrukcji i norm porządkowych związanych z działalnością MOPS;
28) Pełnienie zastępstwa innych pracowników Sekcji
Do podstawowego zakresu obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy należeć będzie realizacja zadań pracownika socjalnego wynikających z ustawy o pomocy społecznej
w tym:
a) praca socjalna oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki w powierzonym terenie
b) dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń
c) udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej
Pracownik socjalny w Dziale Pomocy Środowiskowej, Sekcja Specjalistycznej Pracy Socjalnej i Profilaktyki Społecznej
Oświęcim
Wygasła: 31.08.2022
Umowa o pracę na czas określony
Obowiązki:
1) Obsługa klienta
w tym przyjmowanie wniosków dotyczących ustalenia uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej.
2) Świadczenie pracy socjalnej w środowisku
w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki
ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy domowej.
3) Dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
4) Kontrola prawidłowości realizacji świadczeń z pomocy społecznej.
5) Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
6) Pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje
państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
7) Diagnozowanie
poradnictwo
konsultowanie w zakresie problemów związanych z przemocą domową.
8) Prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami
w których występuje problem przemocy
mającej na celu umożliwienie osobom doświadczającym przemocy
przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych
w tym praca ze osobami doświadczającymi przemocy oraz osobami stosującymi przemoc
jak również podejrzanymi o stosowanie przemocy.
9) Współpraca z Miejskim Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim.
10) Współuczestniczenie w inspirowaniu
opracowaniu
wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na
podniesieniu jakości życia
1. Analiza i dokonywanie weryfikacji oraz rozpatrywanie wniosków w sprawach przyznania świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy
o których mowa w art. 13 ustawy z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022r. poz. 583 ze zm.).
2. Praca z petentem i obsługa oprogramowania przeznaczonego do realizacji w/w zadania.
3. Prowadzenie ewidencji i rejestrów dotyczących realizacji świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy
o których mowa w art. 13 w/w ustawy.
4. Przygotowywanie poleceń wypłat świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy
o których mowa w art. 13 w/w ustawy.
5. Analiza potrzeb i sporządzanie sprawozdań dotyczących świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy
1. Koordynowanie pracą Sekcji i podległych pracowników.
2. Nadzór i kontrola nad realizacją zadań Sekcji obejmujących:
- realizację zadań gminy w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie
w tym prowadzenie obsługi administracyjno-technicznej Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Mieście Oświęcim;
- realizację zadań gminy w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
z wyłączeniem wydawania zezwoleń na prowadzenie placówki wsparcia dziennego;
- świadczenie poradnictwa specjalistycznego oraz pracy socjalnej w tym specjalistycznej w środowisku osóbdotkniętych przemocą w rodzinie lub zagrożonych tym zjawiskiem oraz w środowisku rodzin z trudnościami opiekuńczo-wychowawczymi;
- czynności asystenta rodziny wynikające z ustawy z dnia 04.11.2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem";
- przygotowywanie oraz sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej związanej z pracą Sekcji PS.3;
- prowadzenie Klubu Wolontariatu
którego celem jest min. propagowanie idei i rozwijanie pracy wolontarystycznej w środowisku;
- opracowywanie treści dotyczących zadań Sekcji na stronę internetową Ośrodka
Realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej
w tym:
- praca socjalna na terenie Ośrodka przy ulicy Sobieskiego 15B w Oświęcimiu oraz praca socjalnapolegająca na przeprowadzaniu rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki w powierzonym terenie;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
- obsługa programów komputerowych
- prowadzenie procedury związanej z przyjęciem osoby bezdomnej do Schroniska i Ogrzewalni miejskiej;
- kontrole zachowania użytkowników
w tym przeprowadzanie badań na zawartność alkoholu w wydychanym powietrzu w Schronisku
Ogrzewalni miejskiej;
- współpraca z osobą bezdomną
w tym wspieranie i mobilizowanie osób bezdomnych do realizacji działań zmierzających do poprawy ich sytuacji życiowej;
- współdziałanie w zakresie zapewnienia opieki oraz innej pomocy niezbędnej dla osób bezdomnych z personelem Schroniska
pracownikami Sekcji Pomocy Instytucjonalnej
z poszczególnymi działami MOPS oraz instytucjami
organizacjami pozarządowymi o zasięgu szerszym
ze szczególnym uwzględnieniem Policji
Straży Miejskiej
zakładów penitencjarnych
służby zdrowia
- pobudzanie społecznej aktywności i inicjowanie samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób
rodzin
grup i społeczności;
- prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem osób bezdomnych w placówce;
- realizacja działań edukacyjnych i środowiskowych w ramach prowadzonych w placówce projektów socjalnych
- udzielanie pomocy psychologicznej osobom dorosłym - oibywatelom Ukrainy przebywającym na terenie miasta Oświęcim
których pobyt na terytorium RP jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dbua 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022r
poz. 538);
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji w związku ze świadczeniem przedmiotowych usług;
- współpraca ze Starszym Specjalistą Pracy Socjalnej - Koordynatorem Sekcji Specjalistycznej Pracy Socjalnej i Profilaktyki Społecznej w związku z realizacją usług psychologicznych
w tym przyjmowanie wniosków dotyczących ustalenia uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej.
2. Świadczenie pracy socjalnej w środowisku
w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki
ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy domowej.
3. Dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
4. Kontrola prawidłowości realizacji świadczeń z pomocy społecznej.
5. Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
6. Pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe insytucje państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
7. Diagnozowanie
poradnictwo
konsultowanie w zakresie problemów związanych z przemocą domową.
8. Prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami
w których występuje problem przemocy
mającej na celu umożliwienie osobom doświadczającym przemocy przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych
w tym praca z osobami doświadczającymi przemocy oraz osobami stosującymi przemoc
jak również podejrzanymi o stosowanie przemocy.
9. Współpraca z Miejskim Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w mieście Oświęcim.
10. Współuczestniczenie w inspirowaniu
opracowaniu
wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia
- praca socjalna na terenie Ośrodka przy ulicy Sobieskiego 15B w Oświęcimiu oraz praca socjalna polegająca na przeprowadzaniu rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki w powierzonym terenie;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk
które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
- obsługa programów komputerowych